چاپ کردن این صفحه

اخبار روزانه

منتشرشده در اخبار روزانه

۱۲ مدرسه ایلام به نام سردار سلیمانی مزین می‌شود

دی 15, 1399 Hit: 266
۱۲ مدرسه ایلام به نام سردار سلیمانی مزین می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: در آستانه فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ۱۲ مدرسه در مناطق مختلف این استان به نام این شهید والا مقام مزین می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی ، نصرت الله رحیمی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با هدف پاسداشت و بزرگداشت یاد و نام و شهید سرافراز سردار سلیمانی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از این شمار مدرسه انتخاب شده پنج فضای آموزشی تا پایان امسال به بهره برداری خو اهد رسید.

وی بیان کرد: بزرگداشت یاد شهید سردار سلیمانی وظیفه همگانی بوده و امید است با این اقدام دانش آموزان این استان بیش از پیش راه و منش این شهید والامقام را الگوی زندگیشان قرار دهند.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بعد از عمری مجاهدت و سربازی و پاسداری از کیان ایران و دیگر بلاد اسلامی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه شهید ابو مهدی مهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق و همراهان ایرانی و عراقی خود مورد ترور هوایی رژیم آمریکای تروریست قرار گرفت و به شهادت رسید.

مردم ایران در همه نقاط کشور در سوگ شهادت این شهید والامقام به صورت خودجوش به اقامه عزا پرداختند و پیکر پاک ایشان و شهدای همراهش در استان های خوزستان، خراسان رضوی، تهران و سپس زادگاهش کرمان تشیع و به خاک سپرده شد.

وی سال ۶۵ و در جریان آزاد سازی مهران به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان نقشی اصلی در عملیات کربلای یک داشت.

خواندن 266 دفعه