header 1

حوزه مدیر کل

مدیر کل :آقای جلال حمره

معاونت اجرایی

-

معاونت توسعه و مدیریت پشتیبانی

آقای ولی اله پناهی

حراست

آقای امیر دوستی

روابط عمومی

 آقای قدرت ملکی 

فناوری اطلاعات

آقای یداله کرمی

رئیس اداره مشارکت های مردمی

آقای صارم پیرانی

رئیس اداره  فنی

آقای  امیر دوستی

اعتبارات

آقای یداله کرمی

امور قراردادها

خانم پریسا روشنی

دفتر مدیر کل

آقای محسن حیدری

 

 

حوزه معاونت اجرایی

سرنظارت ابنیه1

آقای رستم خانی

شناسنامه فنی

آقای بهرام گراوند

سر نظارت ابنیه2

آقای  احسان شهری

نظارت تاسیسات

 -بیرانی-اکرمی زاده-محبی

کمیته پیمان و رسیدگی

آقای امیر دوستی

نظارت ابنیه

آقایان چگنی-جوادیان- صیدی بور-دارایی-محمدکریمی

 

 

حوزه معاونت توسعه و مدیریت  پشتیبانی

امور اداری

اقای رضا فداکار

رئیس اداره مالی

آقای محمد نقی رشیدی فرد-اسدی -عزیز نیا

انبار-تجهیزات

آقای محمد میرحسنی

کارپردازی-بایگان فنی

آقای محمد میری

دبیرخانه

خانم علی نظری

بایگانی مالی

آقای حجت اله حیدنژاد

نقلیه

آقای محمد علی جمشیدی

خدمات

آقایان علی محمد بازیار-عباس شکری

دبیرخانه ذیحسابی

آقای حجت اله حیدری نژاد

تلفن خانه

آقای حجت اله حیدری نژاد

 

 

حوزه اداره فنی (مهندس امیر دوستی )

متره و برآورد

آقای روح اله فاطمی کیا

نقشه برداری

آقای پیمان  صفری بور

طراحی  معماری

آقایان سجاد یوسفی -سجاد بسطامی

طراحی برق و تاسیسات

خانم  سالاری مقدم

سازه

آقای  بهرام گراوند

استحکام مدارس غیر انتفاعی

آقای  بهرام گراوند

محاسبات سازه

آقای  روح اله فاطمی کیا

 آرشیو نقشه

پوریا ناصریان 

 

 

  شرح وظایف 

   --------------------------------------------------------------------------

    + حوزه مدیر کل

   + معاونت توسعه و پشتیبانی 

   + حوزه فنی 

   +معاونت اجرایی

  

 --------------------------------------------------------------------------

    + حوزه مدیر کل

          —————————————————————————————————————————————————

واحد فناوری اطلاعات :

  •  -نگهداری و توسعه شبکه ارتباطی ، حفظ امنیت شبکه و مدیریت منابع اطلاعات
  •  -سازماندهی و تسهیل جریان اطلاعات در سازمان
  •  -خرید خدمات و پشتیبانی امور مربوط به نگهداری شبکه ، سرورها و اینترنت
  •  -واگذار امور پشتیبانی اجرائی نرم افزارها به حوزه های ذیربط
  •  -تدوین راه حلها و رویکرد مناسب نسبت به معماری اطلاعات سازمان
  •  -راه اندازی و توسعه سیستمهای جامع مدیریتی

واحد رسیدگی پیمان :

  •  -بررسی قیمتهای مورد نیاز و تهیه آنالیز بهاء اقلام بدون قیمت در فهارس بهای سازمان برنامه و بودجه
  •  -کنترل اسناد و مدارک لازم جهت بررسی و تصویب و کنترل و اعمال قیمتهای جدید مورد نیاز پیمان و یا قیمتهای پیشنهادی از جانب پیمانکاران با هماهنگی واحد قراردادها و طبق نظر مافوق
  •  -بررسی و کنترل موردی صورت وضعیتهای قطعی پروژه های اجرایی
  •  -کنترل و اعلام نظر در ارتباط با شرایط خصوصی پیمان

کارشناس حراست:

  •  -حفظ و صیانت از ارزشهای والای نظام مقدس اسلامی در محیط اداری
  •  -اجرای مفاد آئین نامه ها ، مقررات ، بخشنامه ها ، توصیه های حراستی و دستورالعملهای حفاظتی صادره از اداره مرکزی
  •  -نظارت بر روند عملکرد واحد اجرایی و بررسی وضع حراستی آن و تهیه گزارشات لازم
  •  -نظارت و کنترل بر نحوه عملکرد نگهبانی اداره و نحوه اجرای دستورالعملهای حفاظتی
  •  -کنترل موارد حفاظتی اماکن و تأسیسات اداره کل
  •  -اظهارنظر نهایی پیرامون صلاحیت یا عدم صلاحیت کارکنان برای انتصاب به پستهای حساس
  •  -حصول اطمینان از رعایت اصول حفاظتی در امور مکاتباتی و مخابراتی و ارائه گزارش لازم

امور حقوقی و پاسخگویی به شکایات :

  •  -تعقیب دعاوی سازمان و ادارت کل نوسازی استانها در مراجع قضایی با نظر رئیس اداره
  •  -پاسخگویی به استعلامات مربوط به دعاوی و امور حقوقی سازمان
  •  -پیگیری وصول مطالبات و خسارات ناشی از عدم ایفای تعهد متعهدین به سازمان یا واحدهای استانی
  •  -اقدام در خصوص دعاوی مطروحه له یا علیه سازمان متبوع در امور قراردادها و تعهدات در دیوان عدالت اداری یا سایر مراجع قضایی با نظر رئیس اداره
  •  -تهیه و تنظیم متن قراردادها و آئین نامه ها و متن اسناد از حیث موازین حقوقی
  •  -پیگیری و اقدام مؤثر کلیه امور ثبتی و املاک سازمان

کارشناس برنامه ریزی فضاهای آموزشی :

  •  -برنامه ریزی استقرار فضاهای آموزشی در سطح استان
  •  -حضور در جلسات کمیته فنی کمیسیون ماده 5 شهر اصفهان
  •  -اجرا و مدیریت سامانه GIS اداره کل
  •  -همکاری با سایر ارگان ها و مهندسین مشاور در زمینه طرح های آموزشی
  •  -بازدید از زمین های دارای کاربری آموزشی مورد استعلام و ارائه گزارش فنی به سازمان آموزش و پرورش استان
  •  -پیگیری مکاتبات ارجاع شده در زمینه امور املاک و هماهنگی با دفتر فنی اداره کل در صورت نیاز

 

 

  + معاونت توسعه و پشتیبانی 

      —————————————————————————————————————————————————

   کليه خدمات پشتيباني اداري و مالي در جهت تسريع روند اجرائي پروژه ها بر عهده اين حوزه ميباشد . حوزه معاون اداري مالي شامل : امور مالي، امور اداري، رايانه، کارپردازي، نقليه

 امور مالی :

  - کلیه مراحل مربوط به گردش مالی پروژه ها به منظور بهره برداری هر چه بهتر در این واحد تنظیم و اجراء می گردد.

ا مور اداری :

  • به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای طرحها و امور مربوط به صدور احکام و انعقاد قرارداد با نیروهای جدید و امور پرسنلی بر عهده این واحد است
  • تحریر کلیه نامه ها ، گزارشات ،احکام استخدامی کارکنان ، مأموریتها، دستورکار ناظرین ، صورتجلسات موافقت نامه ها ، مقالات ، جداول و فرمهای ارجاعی طبق دستورالعمل و استانداردهای تعیین شده
  • تحویل نامه ها ، سوابق مکاتبات و اسناد به بایگانی
  • نظارت بر ثبت جریان ارجاع نامه ها در دفاتر ذیربط و کنترل نامه های صادره و الحاق هرنوع مدرک مورد نیاز آن
  • ثبت و اندیکس نامه ها با ذکر موضوع و مشخصات نامه ها ، کنترل ضمائم و پیوست نامه های وارده و صادره
  • انجام امور مربوط به توزیع و ارسال نامه ها ، اسناد و محموله از طریق پست
  • صدور برگه های مرخصی و مأموریت کارکنان و ثبت آن

 کارپردازی :

 - پشتیبانی کلیه بخشها و واحدهای اداره کل در زمینه ملزومات و لوازم مورد نیاز بر عهده این واحد است.

 نقلیه :

 - ارائه سرویس ایاب و ذهاب پرسنل در جهت اجرای هر چه بهتر طرحها و برنامه ها بر عهده این واحد است.

 

 

 + حوزه فنی 

              —————————————————————————————————————————————————

 ارائه خدمات فنی مهندسی شامل طراحی معماری ، محاسبات و تأسیسات مکانیکی و برق ، نقشه برداری و تهیه نقشه، برآورد ، آزمایشات خاک و بتن و مصالح مصرفی بر عهده این حوزه است . همچنین بررسی و اظهارنظر در زمینه استحکام ظاهری ساختمانهای معرفی شده جهت تأسیس مدارس غیردولتی و آموزشگاههای علمی آزاد و تعیین ظرفیت آنها در این حوزه انجام می گردد . تشکیل کمیته های فنی جهت تامین کد استقرار ، بررسی وضعیت بستر خاک و میزان خاکبرداری و خاکریزی ، بررسی ژئوتکنیک و نتایج بتن و تدوین و بروزآوری مشخصات فنی و خصوصی پروژه ها و بررسی استحکام مدارس موجود و مدارس خطر آفرین از دیگر وظایف این حوزه می باشد.

 

واحد نقشه برداری 

  • بررسی و برداشت موقعیت زمین های معرفی شده جهت احداث فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش و تعیین حجم عملیات خاکی توسط این واحد انجام می گردد .

 

آزمایشگاه خاک و بتن 

  • بررسی مطالعات مکانیک خاک و ژئوتکنیک و همچنین کنترل و سنجش مقاومت بتن و مواد مصرفی مورد استفاده در پروژه ها و تعیین درصد تراکم آسفالت ، خاک و دیگر مصالح توسط این واحد انجام می گردد .

 

دفاتر فنی معماری و محاسبات و برق و تأسیسات

  • تهیه و ترسیم نقشه ها معماری ، محاسبات و تأسیسات ( مکانیکی و برقی ) پروژه ها اعم از آموزشی ، پرورشی ، ورزشی ، خوابگاهی ، اداری و ... در این واحدها انجام می گردد . نظارت معماری برخی پروژه ها نیز از وظایف دفتر فنی معماری می باشد .

 

واحد برآورد 

  • تهیه ریزمتره و برآورد مالی اولیه پروژه های نیازمند عقد قرارداد
  • تهیه مشخصات فنی خصوصی و جداول ساختار شکست پروژه های نیازمند عقد قرارداد
  • گروه بندی و زیرگروه بندی پروژه های منعقده در سیستم مدیریت پروژه سازمان (PMS)

 

واحد مقاوم سازی

  • مدیریت و پیگیری در زمینه مطالعات مقاوم سازی مدارس
  •  پیگیری پیشرفت فیزیکی مطالعات مقاوم سازی و ارتباط با مشاورین
  • سرنظارت پروزه های مقاوم سازی در حال اجرا

 

واحد بررسی استحکام مدارس خطر آفرین و مدیریت بحران

  • بازدید از مدارس موجود که به هر دلیلی دچار آسیب های سازه ای شده باشد .
  • ارایه دستور کار جهت اصلاح یا تخلیه مدارس خطر آفرین

 

امور مدارس غیر دولتی و آموزشگاههای علمی آزاد

  • بازدید از ساختمانهای معرفی شده توسط مؤسسین این دسته از واحدها به منظور تأیید استحکام ظاهری و تعیین ظرفیت آنها بر اساس دستورالعملهای ابلاغ شده در این واحد انجام می گردد .

 

 

 +معاونت اجرایی
 
     —————————————————————————————————————————————————
 

معاون اجرایی :

  •  -پیگیری امر تهیه مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی
  •  -تشکیل جلسات کمیسیونهای تحویل موقت و قطعی پیمانکاران و ابلاغ نظریه واحد امور قراردادهاو انتخاب نماینده کارفرما جهت حضور در کمیسیونهای مذکور و اخذ و بررسی نظرات سرناظرین پروژه ها
  •  -در ارتباط با تمدید یا خاتمه پیمان و خلع ید پیمانکاران
  •  -اخذ گزارش ماهانه از عملکرد طرحهای عمرانی در دست اجرا شامل پیشرفت فیزیکی جذب اعتبار کیفیت اجرا جهت ارائه به مافوق و سایر دستگاههای مرتبط
  •  -کنترل روند اجرایی پروژه های در دست اجرا آموزش و پرورش (امانی ) و تائید نهایی اسناد تنظیمی آنها
  •  -پیشنهاد تشکیل دوره های آموزشی برای کارکنان بمنظور ارتقاء دانش و مهارتهای شغلی به مافوق
  •  -پیگیری مرمت مدارس آسیب دیده از حوادث قهریه و اجرای م<ثر و بموقع پروژه های بازسازی و بهسازی با هماهنگی سازمان متبوع و نهادهای ذیربط استانی

ناظرین ابنیه :

  •  -تنظیم صورتجلسه تحویل زمین و پروژه جدیدالاحداث ، تهیه کروکی ، اعلام تاریخ شروع عملیات اجرایی توسط پیمانکار
  •  -شناسایی مصالح ساختمانی مرغوب و معرفی مناسبترین آنا (بادوام ، باصرفه ،...)و ارائه گزارش در خصوص کمیت و کیفیت مصالح مصرفی در پروژه هابدستگاه ذیربط
  •  -کنترل و بررسی پیمانکاران بمنظور انطباق فعالیت آنان با ضوابط و مشخصات فنی ابلاغی و رعایت برنامه زمان بندی عملیات اجرایی و توجیه انجام فعالیتهایی که همزمان میتواند صورت پذیرد و پیگیری ابلاغ اخطاریه ها
  •  -نظارت مؤثر بر پروژه ها و اجرای صحیح عملیات ساختمانی و رعایت نقشه های اجرایی و مشخصات فنی و دریافت دستور کار لازم از واحد فنی جهت تغییرات لازم در نقشه های اجرایی
  •  -بازدید مستمر از پروژه های عمرانی در دست اجرا و ابلاغ دستور کارها
  •  -حضور در کارگاه و کنترل مراحلی که در حین اجرای عملیات پوشانده می شود و تنظیم صورتجلسات مربوط با نظارت و یا اطلاع کارشناس مسئول پیمان و رسیدگی
  •  -بررسی متره صورت وضعیت های کارکرد موقت ، تعدیل ، مابه التفاوت پیمانکاران و تائید آنها براساس دستور العملهای لازم الاجرا
  •  -تکمیل جداول گزارش پیشرفت فیزیکی – ریالی پروژه ها بصورت منظم و دوره ای به مافوق
  •  -شرکت در جلسات ویژه تحویل موقت و قطعی پروژه ها و رسیدی به امور آنها پس از تحویل موقت بمدت مقرر و اعلام به رفع نواقص به پیمانکار

ناظرین برق و تأسیسات:

  •  -برنامه ریزی و زمان بندی اجرای پروژه های تأسیساتی با هماهنگی کارشناس ابنیه
  •  -آگاهی لازم ب هروند قیمتها و بهای کالاها و خدمات مورد نیاز پروژه های تأسیسات جهت اعمال آنها در برآوردهای ریالی و انطباق قیمتهای پیشنهادی پیمانکار و ارائه گزارش بمافوق
  •  -نظارت بر پروژه های تأسیساتی و ارائه گزارش از پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی و اعلام تغییرات و اصلاحات مورد نیاز و قابل اجرا بمنظور اخذ مجوز اعمال آنها
  •  -ابلاغ دستورکارهای لازم به تناسب نوع پروژه تأسیسات و تنظیم صورتجلسات در هر مقطع از کارهای اجرایی انجام یافته با تائید پیمانکار و کارشناس ساختمان پروژه
  •  -کنترل صورت وضعیت های موقت و قطعی ، تعدیل ، مابه التفاوت پروزه های تأسیساتی ارائه شده توسط پیمانکاران براساس بخشنامه های لازم الاجرا و هماهنگی با واحد پیمان و رسیدگی
  •  -نظارت و پیگیری امور مربوط به تأسیسات (الکتریکی و مکانیکی) پروزهه ای ملی و اظهار نظر نسبت به عملکرد مشاوران و ارائه گزارش با نظر مافوق
  •  -کنترل و انجام آزمایش لازم در پایان هر مرحله از عملیات اجرایی و ارائه گزارش بمافوق
  •  -کنترل امور مربوط به پروژه های تأسیساتی پس از تحویل موقت بمدت مقرر و اعلام به رفع نواقص احتمالی به پیمانکار
  •  -پیگیری امور مربوط به تأمین ( اشتراک ، انشعاب )آب ، برق ، گاز ، تلفن ، فاضلاب پروژه ها

نکته آموزشی

یمانکاران محترم طبق ماده 52 شرایط عمومی پیمان یک ماه پس از تایید صورتحساب نهایی و پس از دریافت مانده مطالبات ضروریست با مراجعه به واحد حقوقی نسبت به تایید تسویه حساب نهایی قرارداد فی مابین اقدام فرمایند.

کتاب های اموزشی

 کتاب الکترونیک                              دانلود 

کتاب آشنایی با لوازم مورد استفاده در تابلو برق         دانلود

آموزش اتوکد                 دانلود

تاریخ بروزرسانی:   1404/01/29

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام می باشد

طراح : مهندس رضا عزیزی - سال 1394