photo10686060676

اخبار روزانه

منتشرشده در اخبار روزانه

بیست ویکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان ایلام برگزارشد

خرداد 21, 1398 Hit: 640
بیست ویکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان ایلام برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان  ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استانداری استان  روز دوشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام افزود: مشارکت در امور خیر از جمله مدرسه سازی دارای ثواب و اجر دنیوی و اخروی فراوان است که هر فردی با حداقل کمک می تواند در آن مشارکت داشته باشد.

وی افزود: همگان از قدرت بخشندگی برخوردار نیستند چه بسا بسیاری از افراد متمکن در حوزه مشارکت همکاری ندارند و این لیاقت از سوی پروردگار به همگان تعلق ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان با بیان اینکه پیشرفت هر جامعه ای در گرو توسعه آموزشی است، تصریح کرد: افراد در مدارس اصول انسانی و تعلیم و تربیت را فرا می گیرند بنابراین کمک در توسعه مدارس بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است..

وی بیان داشت: یک هزار و ۴۰۰ فضای آموزشی و ادرای در حوزه آموزش و پرورش در استان دایر است که از این تعداد فضا یک هزار و ۲۷۰ مدرسه با  ۵ هزار ۴ کلاس درس با ۱۰۰ هزار دانش آموز  فعال است.

وی ادامه داد:  ۱۹۶ مدرسه سنگی در سطح استان وجود دارد که با کمک خیرین می توان فضاهای آموزشی که نیازمند مقاومت سازی دارند اصلاح شوند.

نوذری بیان داشت: استاندار ایلام  در حوزه اعتبارات توجه خاصی به تجهیزات  فضاهای آموزشی در سطح استان دارد که تلاش می شود از بهش اعتبارات اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت استفاده از  ظریف های مردم نهاد با رویکرد فرهنگی استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان بیان داشت: از ظرفیت های موجود استان برای تقویت و تجهیز مدارس  استان استفاده شده و  استاندارد سازی مدارس در اولویت  برنامه های موسولان مربوطه قرار گیرد.

محمد رضا حیدری، مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز در این ایین گفت: جشنواره های خیرین مدرسه ساز در شهرستان ها از رشد و شرایط مطلوبی برخوردار شده به گونه ی که در سال گذشته یعنی «جشنواره بیستم» میبغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی جمع آوری شده است.

وی افزود: سنت مدرسه سازی یک پدیده دیرپای بشری است که ریشه در عقل و منطق طبیعت انسان دارد و یکی از افتخارات فرهنگ اسلام و یکی از اهرم های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نارسایی ها و نیازمندی های جامعه در ابعاد مختلف محسوب می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بیان داشت: وظیفه ی که خیرین مدرسه ساز در تلاش خود جوش برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی بر عهده دارند یکی از آن عمل صالحی است که جاده رسیدن به جامعه آرمانی ما را همواره می کند.

وی اضافه کرد: ۲۶ پروژه احداثی مشارکتی  از سال ۷۶ تا ۸۴  توسط بنیاد ۱۵ خرداد در سطح استان احداث شده است.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی  با ۶ هزار و ۴۸۴ کلاس درس در استان دایر است.

وی ادامه داد: نحوه مشارکت مردمی و خیرین در  امر مدرسه از سال ۷۷ تاکنون مناسب  ارزیابی شده و در این راستا ایلام با ۵۷ درصد و مهران با ۱۱درصد کمترین و بیشترین مشارکت مدرسه سازی  را داشته اند.

وی تصریح کرد: از سال ۸۷ تا کنون ۳۸ پروژه با زیربنای ۳۸ هزار و ۹۱۲ زیربنا با اعتبار ۱۹۶ هزار و ۷۵۴ میلیون ریال  توسط بنیاد برکت در مناطق مختلف استان تعمیر، تجهیز و ساخت و ساز شده است.

 مدیرکل نوسازی مدارس ایلام افزود: ۱۴ پروژه نیمه تمام دولتی اداره کل نوسازی مدارس ایلام شامل تخریب و بازسازی، احداث با ۵۶ کلاس درس با زیربنای ۲۰ هزار و ۴۴۸ متر با اعتبار ۲۹۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال می باشد.

حیدری یادآور شد: ۴۵۹ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال  کمک نقدی توسط خیرین مدرسه ساز در ۲۰ جشنواره گذشته به استان کمک شده است.

استان ایلام با ده شهرستان بیش از ۶۰۰ هزار جمعیت دارد.

لازم به ذکر است، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور مسئولین استان وخیرین ومدیران  کل وفرهنگیان و بازاریان با اجرای برنامه های شاد و مفرح و با شکوه خاصی برگزار شد.

خواندن 640 دفعه

نکته آموزشی

یمانکاران محترم طبق ماده 52 شرایط عمومی پیمان یک ماه پس از تایید صورتحساب نهایی و پس از دریافت مانده مطالبات ضروریست با مراجعه به واحد حقوقی نسبت به تایید تسویه حساب نهایی قرارداد فی مابین اقدام فرمایند.

کتاب های اموزشی

 کتاب الکترونیک                              دانلود 

کتاب آشنایی با لوازم مورد استفاده در تابلو برق         دانلود

آموزش اتوکد                 دانلود

تاریخ بروزرسانی:   1403/01/18

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام می باشد

طراح : مهندس رضا عزیزی - سال 1394