photo10686060676

اخبار روزانه

منتشرشده در اخبار روزانه

20 درصد مدارس کشور توسط خیران احداث شده است

خرداد 05, 1395 Hit: 1725
20 درصد مدارس کشور توسط خیران احداث شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام ،، سید باقر مسلمی روز سه شنبه در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام اظهار کرد: این میزان ساخت مدرسه توسط خیران معادل 18 هزار و 700 مدرسه در قالب 105 هزار کلاس درس با 11 میلیون و 816 هزار متر مربع مساحت است.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس با اشاره به این که 20 درصد مدارس کشور توسط خیران احداث شده است، گفت: هنوز به ساخت فضاهای جدید آموزشی در نقاط مختلف نیاز داریم.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مدارس کشور 55 هزار فضا با سرانه کمتر از 50 متر مربع برای هر کلاس درس بود ولی پس از سال 57 با وجود همه مشکلات، جنگ تحمیلی و نابودی منابع اقتصادی تعداد مدارس به 107 هزار فضا با 526 هزار کلاس درس و زیربنای 63 میلیون و 850 هزار متر مربع رسید.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: این سازمان در حوزه مدرسه سازی گوی سبقت را از دیگر نهادهای خیریه ربوده به طوری که در سال های گذشته تا هشت هزار میلیارد ریال نیز از سوی مردم خیر برای مدرسه سازی تعهد شده است.
مسلمی تاکید کرد: این در حالیست که میزان درآمد صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین سازمان خیریه کشور سالانه یک هزار و 800 میلیارد ریال است.
وی گفت: ساخت مدرسه ریشه در اعتقادات دینی مردم دارد و ملت مسلمان ایران با پیروی از دستورات و کلام وحی به کار و انفاق روی آورده اند.
معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول گسترده ای در حوزه بهبود فضاهای آموزشی ایجاد شد ولی با این وجود در حوزه فضا و تجهیزات اگر چه اقدام های فراوانی صورت گرفته ولی به علت سیاست های غلط گذشته هنور تا رسیدن با استانداردهای لازم شکاف زیادی وجود دارد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در این آیین با تقدیر از اقدام خیران در ساخت مدارس گفت: مدرسه سازی به عنوان باقیات صالحات از اجر و پاداش بسیاری نزد خدواند متعال برخوردار است.
مجید قدمی با اشاره به سخن پیامبر مکرم اسلام (ص) که بهترین مردم کسی است که به مردم سود برساند، اضافه کرد: معیار خوبی انسان تاثیر سودمندی آنها در جامعه است.
 محمدرضا مرواربد روز سه شنبه در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ایلام اظهار کرد: با توجه به محدودیت اعتبار دولتی که در طول سال گذشته وجود داشت و ممکن است این مشکل امسال نیز رفع نشود این مساله ضرورت استفاده از منابع مردمی را در حوزه مدرسه سازی دو چندان می کند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون کارهای بسیار خوبی با مشارکت خیرین برای توسعه فضاهای آموزشی انجام گرفته است، افزود: شرکت های خصوصی چنانچه منابع دارند می توانند در این زمینه هزینه و به رشد و توسعه فضاهای آموزشی استان کمک کنند.
استاندار ایلام یادآور شد: کتابخانه مرکزی دانشگاه ایلام و علوم پزشکی با کمک خیرین احداث و مرکزی برای گسترش علم هستند و امید است جهش فعالیت های مدرسه سازی و حوزه علمی در این استان رور به روز بیشتر شود.
مروارید برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز را حرکتی ارزنده برای توسعه فعالیت های آموزشی این استان دانست و گفت: هفته آینده شماری از طرح های بنیاد برکت در استان با حضور مسئولان این بنیاد به بهره برداری خواهد رسید.
این جشنواره با حضور مسئولان و جمعی از خیرین داخل و خارج استان برگزارشد.
 خیران در  آیین  جشنواره کمک های نقدی خود را برای توسعه و ساخت فضاهای آموزشی جدید در این استان اهدا کردند همچنین از تعدادی خیرین مدرسه ساز نیز تجلیل شد.

یش از 100 هزار دانش آموز در یک هزار و 300 فضای آموزشی استان ایلام مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام ضمن عرض خیر مقدم به خیرین ومدعوین گفت :در مجموع 54 فضای آموزشی با 231 کلاس درس در استان در دست ساخت است که از این تعداد 19 فضا با 100 کلاس درس با مشارکت 96 میلیارد و 440 میلیون ریال در حال احداث است.
هژبری ابراز امیدواری کرد مدارس مشارکتی این استان تا مهرماه امسال به بهره برداری رسیده و آماده استفاده دانش آموزان در سال تحصیلی 96 - 95 میباشد.
مجید انتظامی موسیقدان برجسته کشور و فرزند استاد عزت الله انتظامی نیز که به نمایندگی از پدرش در این آیین حضور یافته بود به یک جمله بسنده کرد و گفت: بنده صحبت پدرم را به این جمع منتقل می کنم و آن هم اینکه تا می توانید مدرسه بسازید، مدرسه انسان می سازد و این مملکت به انسان های فرهیخته و متفکر نیاز دارد.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 05 خرداد 1395 10:33
خواندن 1725 دفعه

نکته آموزشی

یمانکاران محترم طبق ماده 52 شرایط عمومی پیمان یک ماه پس از تایید صورتحساب نهایی و پس از دریافت مانده مطالبات ضروریست با مراجعه به واحد حقوقی نسبت به تایید تسویه حساب نهایی قرارداد فی مابین اقدام فرمایند.

کتاب های اموزشی

 کتاب الکترونیک                              دانلود 

کتاب آشنایی با لوازم مورد استفاده در تابلو برق         دانلود

آموزش اتوکد                 دانلود

تاریخ بروزرسانی:   1403/01/18

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام می باشد

طراح : مهندس رضا عزیزی - سال 1394