photo10686060676

اخبار روزانه

منتشرشده در اخبار روزانه

معماری ایرانی اسلامی بایستی در مدارس و بناهای آموزشی احیاء شود.

شهریور 29, 1395 Hit: 1693
معماری ایرانی اسلامی بایستی در مدارس و بناهای آموزشی احیاء شود.

جلسه کمیته معماری بمنظور ضرورت حفظ هویت معماری اصیل ایرانی بر روند احیاء معماری ایرانی اسلامی در ساختمانهای اداری و بویژه مدارس برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس استان ،در جلسه ای که بمنظور پیگیری روند احیاء معماری ایرانی اسلامی در ساختمانهای اداری و بویژه مدارس با حضور دکترپورحاتم و مهندس حافظ نصرتی مدارس دانشگاه و نماینده سازمان نظام مهندسی و مدیرکل، معاون فنی و اجرایی و همکاران رشته معماری نوسازی مدارس در سالن جلسات برگزار گردید بر ضرورت حفظ هویت معماری اصیل ایرانی تأکید شد.

در این جلسه هژبری بیان نمود که مدرسه در مناطق شهر و روستا به عنوان پرچم معماری همواره بر زینت سیمای شهر افزوده است چون در مدرسه ای که با هویت و معماری ایرانی طراحی شود دانش آموز در آن احساس آرامش ، افتخار و کسب علم می نماید. همچنین یادآوری نمود که مدرسه علاوه بر استحکام و پایداری بایستی از حیث معماری فضاها و نماها در روحیه یادگیری دانش آموزان موثر باشد و ارتباط مناسبی برقرار نماید. استفاده از مصالح استاندارد و سازگار با اقلیم مناطق، رعایت اصول طراحی فضاهای آموزشی، نماهای ایرانی و ورودی های استاندارد، محوطه سازی و فضای سبز در مدارس مورد تأکید مدیرکل نوسازی مدارس قرار گرفت. در این جلسه دکتر پورحاتم نسبت به معرفی قطعات پیش ساخته معماری ایرانی از جمله مقنرس، گره ها، ستون و سرستون های سنتی، و مشکات ها که توسط شرکت صورت و معنا تولید شده اند پرداخت و مزایا و معایب آن در جلسه توسط همکاران بررسی شدIMG_8522.JPG

که در یکی  از فضاهای آموزشی جدیدالاحداث شهرستان ایلام نسبت به طراحی معماری ایرانی اسلامی اقدام و قطعات پیش ساخته فوق در آن پروژه اجرا شدند تا در صورتی که نتایج خوبی حاصل شود به تدریج به سایر پروژه ها هم تسری یابند. 

خواندن 1693 دفعه

نکته آموزشی

یمانکاران محترم طبق ماده 52 شرایط عمومی پیمان یک ماه پس از تایید صورتحساب نهایی و پس از دریافت مانده مطالبات ضروریست با مراجعه به واحد حقوقی نسبت به تایید تسویه حساب نهایی قرارداد فی مابین اقدام فرمایند.

کتاب های اموزشی

 کتاب الکترونیک                              دانلود 

کتاب آشنایی با لوازم مورد استفاده در تابلو برق         دانلود

آموزش اتوکد                 دانلود

تاریخ بروزرسانی:   1403/01/18

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام می باشد

طراح : مهندس رضا عزیزی - سال 1394