photo10686060676

اخبار روزانه

منتشرشده در اخبار روزانه

91 فضای آموزشی استان ایلام فرسوده است

اسفند 03, 1395 Hit: 1588
91 فضای آموزشی استان ایلام فرسوده است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: از یک هزار و 400 فضای اداری، فرهنگی و آموزشی موجود در این استان یک هزار و 230 فضای آموزشی است که از این تعداد، 91 فضا مشتمل بر 252 کلاس درس فرسوده است باید تخریب شده و دوباره ساخته شوند.
 

به گزارش  روابط عمومی نوسازی مدارس استان ایلام، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بدره، سعید هژبری روز سه شنبه در حاشیه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بدره با اشاره به اینکه در استان یک هزار و 230 فضای آموزشی وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد، 91 فضا مشتمل بر 252 کلاس درس فرسوده و باید تخریب شده و دوباره ساخته شوند. و نیز 90 فضای آموزشی مشتمل بر 250 کلاس درس نیز در این استان نیازمند مقاوم سازی و بهسازی هستند.

وی افزود: سه گسل فعال در سطح استان وجود دارد و با وجود زلزله خیز بودن استان و امکان بروز خسارت و خطرات احتمالی، مقاوم سازی و احداث بناهای جدید، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در این ارتباط به حمایت مسئولان و کمک خیرین نیازمند هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام با اشاره به نقش مهم خیرین در امر مدرسه سازی تاکید کرد: خیرین در استان ایلام تاکنون 56 طرح آموزشی مشتمل بر 213 کلاس درس با 203 میلیارد ریال ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده اند.

هژبری یادآور شد: با مشارکت خیرین در شهرستان بدره سه واحد آموزشی با 14 کلاس درس و 13 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که یک واحد آن تکمیل شده است.

وی تعداد مدارس فرسوده شهرستان بدره را قابل توجه دانست و گفت: در مقایسه با سایر شهرستان های استان، بدره فضاهای آموزشی فرسوده بیشتری دارد که امیدواریم با کمک خیرین و مساعدت دولت برای حل این مشکل هر چه زودتر اقدام های اساسی صورت گیرد.ط¨ط¯ط±ظ‡[1].jpg

وی به مقاوم سازی مدرسه روستای گله دار نیز اشاره کرد و افزود: ساختمان این واحد آموزشی به علت عوارض شدید زمین و جنس خاک در این روستا دچار آسیب های سازه ای جدی شده که با بکارگیری مشاور ذیصلاح نسبت به مقاوم سازی آن اقدام شد.

هژبری در خصوص وضعیت دبستان 6 کلاسه شهر چشمه شیرین نیز اضافه کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت ساخت این مدرسه ابتدایی در مرکز شهر چشمه شیرین از توابع شهرستان بدره، اولین طرح عملیاتی بنیاد برکت در این محل ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام هزینه مقاوم سازی فضاهای آموزشی موجود را دارای توجیه اقتصادی دانست و گفت: مقاوم سازی هایی که در مدارس انجام شده بستگی به نوع پروژه و منطقه مورد اجرا فقط بین 35 درصد تا 45 درصد ساخت یک فضای جدید هزینه دارد.

استان ایلام با 100 هزار دانش آموزش مقاطع مختلف تحصیلی یک هزار و 300 فضای آموزشی دارد که حدود 10 درصد این فضاها نیاز به نوسازی دارند و باید هر چه سریعتر نسبت به تخریب و ساخت آنها اقدام لازم صورت گیرد.

150 واحد آموزشی در این استان توسط خیرین و کمک های مردمی ساخته شده است و این کمک ها می تواند دولت را در اجرای برنامه توسعه و ساخت فضاهای آموزشی یاری کند.

خواندن 1588 دفعه

نکته آموزشی

یمانکاران محترم طبق ماده 52 شرایط عمومی پیمان یک ماه پس از تایید صورتحساب نهایی و پس از دریافت مانده مطالبات ضروریست با مراجعه به واحد حقوقی نسبت به تایید تسویه حساب نهایی قرارداد فی مابین اقدام فرمایند.

کتاب های اموزشی

 کتاب الکترونیک                              دانلود 

کتاب آشنایی با لوازم مورد استفاده در تابلو برق         دانلود

آموزش اتوکد                 دانلود

تاریخ بروزرسانی:   1403/01/18

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام می باشد

طراح : مهندس رضا عزیزی - سال 1394